1.
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ:
Κανονική λειτουργία σχολείου καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς.
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: 9/11/2020-29/1/2021, 12/2/2021 - 23/4/2021,
18/5/2021.
Το μεγαλύτερο διάστημα του έτους τα μαθήματα έγιναν εξ αποστάσεως λόγω
των μέτρων για τον κορωνοϊό. Δεν έγιναν και τελικές εξετάσεις.
Το σχολείο ανταπεξήλθε στις απαιτήσεις της εξ αποστάσεως με επιτυχία
από την πρώτη μέρα διότι είχαμε φροντίσει όλοι οι συνάδελφοι, σαν
ομάδα, να αυτοεπιμορφωθούμε και να βοηθάμε ο ένας τον άλλον . Το
αποτέλεσμα μας δικαιώνει. Λειτουργήσαμε άψογα.
2.
ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ-ΕΠΙΔΟΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ
Κατά το σχολικό έτος 2020-2021 φοίτησαν, 208 μαθητές/τριες. Στην Α΄
τάξη φοίτησαν 73 μαθητές, προήχθησαν 70. Στην Β΄ τάξη
φοίτησαν 65, προήχθησαν 63. Στην Γ΄ τάξη φοίτησαν 70, απολύθηκαν 70
μαθητές/τριες.
Επαναλαμβάνουν την τάξη λόγω ανεπαρκούς φοιτήσεως: Δύο (2 ) στην
Α΄ Γυμνασίου και δύο (2) στην Β΄ Γυμνασίου ενώ παραπέμπεται για τον
Σεπτέμβριο ένας (1) μαθητής της Α’ τάξης σε τέσερα μαθήματα.
ΕΠΙΔΟΣΗ: Στην Α’ τάξη «ΜΕΤΡΙΑ» επίδοση είχαν 0 μαθητές/τριες, «ΚΑΛΗ» επίδοση
16, «ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ» 32, και «ΑΡΙΣΤΗ» 22. Στην Β΄ τάξη: «ΜΕΤΡΙΑ» επίδοση
είχαν 2 μαθητές/τριες, «ΚΑΛΗ» επίδοση 23, «ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ» 20, και «ΑΡΙΣΤΗ»
18. Στην Γ΄ τάξη: είχαν 1 μαθητής «ΜΕΤΡΙΑ» επίδοση, «ΚΑΛΗ» επίδοση 20,
«ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ» 30, και «ΑΡΙΣΤΗ» 19.
3. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΑΞΕΩΝ ΥΠΟΔΟΧΗΣ, ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ, ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΝΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΣΚΑΕ
Το 12ο Γυμνάσιο Αχαρνών το σχολικό έτος 2020-2021 δεν
λειτούργησε ως ΣΚΑΕ λόγω μη συμμετοχής μαθητών στο πρόγραμμα παρά τις
προσπάθειες της Διευθύντριας και την ενημέρωση των γονέων και μαθητών
για τα ωφέλη του συγκεκριμένου προγράμματος. Ο λόγος ήταν ότι το
πρόγραμμα άρχισε αργά και τα παιδιά ήδη είχαν βρει τρόπους να βοηθηθούν.
4. ΔΙΑΓΩΓΗ - ΦΟΙΤΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ
Η διαγωγή όλων των μαθητών/τριών του σχολείου μας για το σχολικό έτος
2020-2021 χαρακτηρίστηκε ως «κοσμιοτάτη». Δεν υπήρξε ουσιαστικό πρόβλημα
φοίτησης, καθώς ήταν στενή η συνεργασία του σχολείου (έγγραφη,
τηλεφωνική και δια ζώσης) με τους γονείς.
Μια βδομάδα τον μήνα αφιερώθηκε για την ενημέρωση γονέων εξ αποστάσεως
(λόγω των μέτρων για τον κορωνοϊό). Κάθε εκπαιδευτικός όρισε ημέρα ή
ημέρες και ώρες με το πέρας του διδακτικού του ωραρίου και
ενημέρωνε διεξοδικά τους γονείς για την πρόοδο των παιδιών τους. Οι
γονείς ανταποκρίθηκαν με θέρμη και η τακτική επικοινωνία βοήθησε στην
πρόληψη και πρώιμη διαχείριση θεμάτων (φοίτησης, επίδοσης,
παρακολούθησης, συμπεριφοράς) προς όφελος των μαθητών μας.
5.ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ:
·
Απονομή διπλωμάτων στους μαθητές της Γ’ τάξης στην τελετή αποφοίτησης
με τήρηση των μέτρων ασφαλείας για τον κορωνοϊό (15-6-2021).
·
Απονομή διπλωμάτων στα πλαίσια του διαγωνισμού της τεχνολογίας.
·
Απονομή διπλωμάτων στους μαθητές της Γ’ τάξης που συμμετείχαν σε
προγράμματα ERASMUS+ του σχολείου.
·
Εξ αποστάσεως έκθεση τεχνολογίας στο σχολείο από την καθηγήτρια
Λούκου Τριανταφυλλιά και επιβράβευση των καλύτερων εργασιών με
διαδικτυακή ψηφοφορία
6. ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ:
·
Το 12ο Γυμνάσιο Αχαρνών διακρίθηκε ως Σχολείο eTwinning
, για άλλη μια χρονιά, λόγω των πολλιάριθμων προγραμμάτων ERASMUS+
και eTwinning
που οργανώνονται ετησίως στο σχολείο.
·
Λειτουργία προγράμματος Ρομποτικής.
7.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ -ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ (εξ
αποστασεωσ)-ΕΚΔΡΟΜΕΣ:
Το σχολείο κάθε χρόνο προσκαλεί στον χώρο του σχολείου ειδικούς για να
ενημερώσουν τους μαθητές/τριες πάνω σε διάφορα θέματα που τους αφορούν.
Φέτος, λόγω του κορωνοϊού και των ειδικών μέτρων προστασίας, οι
επισκέψεις των ειδικών στο σχολείο έγιναν εξ αποστάσεως.
Εκδρομές δεν έγιναν λόγω κορωνοϊού.
1.
Erasmus
Days
: 15-17/10/2021: Συμμετοχή του σχολείου στον εορτασμό του Erasmus
Days
με εκδηλώσεις.
2.
2ο Κ.Ε.Σ.Υ.
Ανατολικής Αττικής -Σχολικός Επαγγελματικός
Προσανατολισμός:
Τρίτη, 26/01/2021:
Ενημέρωση από την κ. Δέσποινα Παπαντώνη,
Σύμβουλο Επαγγελματικού Προσανατολισμού του 2ου Κ.Ε.Σ.Υ.
Ανατολικής Αττικής,
με θέμα τον «Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό». Η ενημέρωση
πραγματοποιήθηκε εξ αποστάσεως, ύστερα από πρόσκληση της Διευθύντριας κ.
Πλατσή Μαριάνθης στα τμήματα Γ2 (12:40 – 13:10) και Γ3 (13:30
14:10).
3.
2ο Κ.Ε.Σ.Υ.
Ανατολικής Αττικής -Σχολικός Επαγγελματικός
Προσανατολισμός
: Παρασκευή 29/01/2021: Ενημέρωση από την κ. Δέσποινα Παπαντώνη του 2ου
Κ.Ε.Σ.Υ. Ανατολικής Αττικής, με θέμα τον
«Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό, στόχοι – συνεργασία με την
τοπική κοινωνία - ενημέρωση και υποστήριξη μαθητών για το μέλλον τους
– σχολική διαρροή». Η ενημέρωση πραγματοποιήθηκε εξ αποστάσεως, για το τμήμα Γ1, στην
διάρκεια του μαθήματος της κ. Κεχαγιά Αικατερίνης (9:00 – 9: 40) ύστερα
από πρόσκληση της Διευθύντριας κ. Πλατσή Μαριάνθης.
4.
ΔΩΡΕΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤΟΡΑ και ΠΙΝΑΚΑ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟΝ
ΕΦΟΠΛΙΣΤΗ κο ΜΑΡΤΙΝΟ ΑΘΑΝΑΣΙΟ:
Φεβρουάριος 2021:
Δωρεά και εγκατάσταση προτζέκτορα και πίνακα από
τον εφοπλιστή κ. Αθανάσιο Μαρτίνο στην αίθουσα εκδηλώσεων του
σχολείου μετά από ενέργειες της Διευθύντριας κας Πλατσή Μαριάνθης.
5.
Ημέρα Ασφαλούς διαδικτύου 2020- 2021 – Όλοι μαζί για ένα καλύτερο
διαδίκτυο: Ενημέρωση μαθητών για την
«Ημέρα Ασφαλούς διαδικτύου 2020- 2021 – Όλοι μαζί για ένα καλύτερο
διαδίκτυο». Η ενημέρωση πραγματοποιήθηκε εξ αποστάσεως, την
Τρίτη 16/02/2021 για το τμήμα Β2 (11: 50 – 13:25), την
Τετάρτη 18/02/2021 για το τμήμα Β1 (9:00 – 10:45),
την Δευτέρα 22/02/2021 για το τμήμα Γ3 (12:45 – 14:05), την
Τετάρτη 24/02/2021 για το τμήμα Γ1 (10:00 11:40), την
Τετάρτη 24/02/2021 για το τμήμα Β3 (12:15 – 14: 05), την
Παρασκευή 26/02/2021, για το τμήμα Γ2 (11:50 – 13:25).
6.
Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος:
Ενημέρωση μαθητών με θέμα την
« Ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο», από την
Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. Η ενημέρωση πραγματοποιήθηκε την
Τετάρτη 17/02/2021 για το τμήμα Γ1 (10:55 – 11: 40) κατά την
διάρκεια του μαθήματος των κ. Πλατσή, κ. Λούκου, κ. Λαμπρούλη, την
Πέμπτη 18/02/2021 για το τμήμα Γ2 (12:45 – 14:00) στη διάρκεια
του μαθήματος της κ. Πλατσή, την Πέμπτη 18/02/2021 για το τμήμα
Γ3 (12:45 – 14:00) στη διάρκεια του μαθήματος της κ. Πλατσή.
7.
Ινστιτούτο Οδική Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» (ΙΟΑΣ)
: Ενημέρωση μαθητών, από τον
ΙΟΑΣ (Κάντο σωστά) – Ινστιτούτο Οδική Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς».
Η ενημέρωση πραγματοποιήθηκε, εξ αποστάσεως, την
Τρίτη 16/02/2021, για το τμήμα Β2 (11:50 13:20) την ώρα του
μαθήματος της κ. Πλατσή και κ. Λαμπρούλη, την
Πέμπτη 18/02/2021 για το τμήμα Β1 (09: 10 – 10:50) την ώρα του
μαθήματος της κ. Ιωαννίδου και κ. Λαμπρούλη, την
Δευτέρα 22/02/2021 για το τμήμα Γ3 (12: 35 – 14:05) κατά την
διάρκεια μαθημάτων των κ Κεχαγιά και κ. Λαμπρούλη, την
Τετάρτη 24/02/2021 για το τμήμα Γ1 (10:10 – 11:40) κατά την
διάρκεια του μαθήματος της κ. Λαμπρούλη και για το τμήμα Β3 (12:00 – 14:
05) κατά την διάρκεια των μαθημάτων των κ. Λούκου και κ. Δεληζήση.
8.
Παγκόσμια Ημέρα Μητρικής Γλώσσας
:
22-25/02/2021:
Ενημέρωση μαθητών με αφορμή την
«Παγκόσμια Ημέρα Μητρικής Γλώσσας», με συντονίστρια την κ.
Κεχαγιά στα τμήματα Α2, Α3, Β2, Γ1,Γ2, Γ3. Η ενημέρωση πραγματοποιήθηκε
εξ αποστάσεως.
9.
Κέντρο Πρόληψης Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχικής Υγείας Δήμου
Αχαρνών «Διέξοδος»:
Ενημέρωση μαθητών για την «Διαφορετικότητα», από το Κέντρο
Πρόληψης Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχικής Υγείας Δήμου Αχαρνών
«Διέξοδος», με ομιλητή τον κ. Τριανταφύλλου Παναγιώτη. Η ενημέρωση
πραγματοποιήθηκε εξ αποστάσεως, την Δευτέρα 08/03/2021 για το
τμήμα Α2 (12:40 – 14:10) κατά την διάρκεια του μαθήματος της κ.
Ιωαννίδου Χριστιάννας, την Τρίτη 09/03/2021 για το τμήμα Α1
(08:30 – 10:00 ) κατά την διάρκεια του μαθήματος της κ. Ιωαννίδου και
για το τμήμα Α3 (11: 50 – 13:20) κατά την διάρκεια του μαθήματος της κ.
Παλούμπα Βικτώριας.
10.
Special
Olympics
Hellas: Πέμπτη 11/03/2021:
Ενημέρωση μαθητών για το πρόγραμμα «Παίζουμε μαζί μαθαίνουμε μαζί» από
τα Special
Olympics
Hellas. Η ενημέρωση πραγματοποιήθηκε ύστερα από πρόσκληση της διευθύντριας
κας Πλατσή, εξ αποστάσεως, για τα τμήματα Γ2, Γ3 (12:40 –
14:10) κατά την διάρκεια του μαθήματος της κ Πλατσή και για το
τμήμα Γ1 (12: 40 – 14:10 ) κατά την διάρκεια του μαθήματος της κ.
Μαζαράκη Θεοδώρας.
11.
Δρ. Σταύρος Σολομός, Ερευνητής:
Ενημέρωση μαθητών με θέμα το
«Περιβάλλον και την Κλιματική Αλλαγή» από τον Δρ. Σταύρο Σολομό,
Ερευνητή. Η ενημέρωση πραγματοποιήθηκε ύστερα από πρόσκληση της φυσικού
κας Ξύδη Βασιλικής (Παρασκευή 02/04/2021).
12.
Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
:
Παρασκευή 02/04/2021:
Ενημέρωση μαθητών με αφορμή τη Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου.
Η ενημέρωση των τμημάτων πραγματοποιήθηκε εξ αποστάσεως από τις
φιλολόγους κ. Κεχαγιά Αικτερίνη και την κ. Παλούμπα Βικτώρια.
13.
2ο ΕΠΑΛ
Αχαρνών
: Δευτέρα 12/04/2021:
Ενημέρωση μαθητών της Γ΄ Γυμνασίου, από την εκπαιδευτικό του 2ου
ΕΠΑΛ Αχαρνών κ. Καλογράνη Γεωργία, με θέμα «Μετά το Γυμνάσιο τι;».
14.
Κέντρο Πρόληψης Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχικής Υγείας Δήμου
Αχαρνών «Διέξοδος»:
Τρίτη 13/04/2021: Ενημέρωση της Γ΄ Γυμνασίου με θέμα
«Ναρκωτικά και ουσίες», από τον κοινωνιολόγο, εγκληματολόγο κ.
Παναγιώτη Τριανταφύλλου. Η ενημέρωση πραγματοποιήθηκε εξ αποστάσεως, τις
ώρες 11:50 – 13:20.
15.
Κέντρο Πρόληψης Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχικής Υγείας Δήμου
Αχαρνών «Διέξοδος»:
Τρίτη 20/04/2021: Ενημέρωση της Α΄ Γυμνασίου με θέμα
«Ναρκωτικά και ουσίες», από τον κοινωνιολόγο, εγκληματολόγο κ. Παναγιώτη
Τριανταφύλλου. Η ενημέρωση πραγματοποιήθηκε εξ αποστάσεως, τις ώρες
11:50 – 13:20.
16.
άσκησεισ σεισμού:
·
2 ασκήσεις σεισμού,
όταν μας επετράπει η δια ζώσης διδασκαλία στο σχολείο.
17.
ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ:
Δευτέρα 31/05/2021:
Διαδικτυακή συνάντηση
με τον Ολυμπιονίκη Ποδηλασίας Χρήστο Βολικάκη. Η συζήτηση
διεξήχθη στο τμήμα Β1 (12:25 -13:00) κατά την διάρκεια του μαθήματος της
γυμνάστριας κας Μαζαράκη Θεοδώρας.
18.
ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ:
Τρίτη 01/06/2021:
Διαδικτυακή συνάντηση με την αθλήτρια Laser
Run, Πηνελόπη Νίκα. Η συζήτηση διεξήχθη στο τμήμα Β2 (12:25 -13:00) κατά την διάρκεια του
μαθήματος της Διευθύντριας και γυμνάστριας κας Πλατσή Μαριάνθης.
8.
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΜΑΘΗΤΙΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ
Η ενεργοποίηση των μαθητικών κοινοτήτων για την συμμετοχή τους στα
κοινά του σχολείου, τη συνειδητοποίηση και την ανάληψη ευθυνών και
πρωτοβουλιών για την οργάνωση της σχολικής ζωής (προγράμματα του
σχολείου, θέματα συμπεριφοράς των συμμαθητών τους, κλπ) κρίνεται
ικανοποιητική. Ιδιαίτερα, μέσα από τις συνελεύσεις τους οι μαθητές
πρότειναν λύσεις για διάφορα ζητήματα, όπως σχετικά με την καθαριότητα,
ευπρεπισμό και διακόσμηση των τάξεων, τη συμμετοχή σε προγράμματα και
γενικά σε όλες τις δραστηριότητες του σχολείου.
Η στενή συνεργασία της Διεύθυνσης του σχολείου με το 15μελές (με τη
καθιέρωση τακτικών συναντήσεων των εκπροσώπων των μαθητικών κοινοτήτων
με την Διευθύντρια του σχολείου) για την επίλυση προβλημάτων που
ανέκυψαν, έφερε επιθυμητά αποτελέσματα.
Ωστόσο καταλήψεις έγιναν, αλλά η κύρια αιτία των καταλήψεων δεν ήταν η
διαμαρτυρία των μαθητών για τις ανεπάρκειες που επιδεικνύει η τοπική
αυτοδιοίκηση όσον αφορά την συντήρηση του κτιρίου και τη διαμόρφωση του
περιβάλλοντα χώρου, αλλά οι αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα που
εισήγαγε το ΥΠΑΙΘ. Είναι χαρακτηριστικό ότι στις δυο καταλήψεις
συμμετείχαν μόνο 10 άτομα τα οποία δεν επέτρεπαν την πλειοψηφία να μπει
στο σχολείο. Δεν έγιναν όμως ζημιές στο σχολείο κατά την διάρκεια
των καταλήψεων.
Οι μόνες ζημίές έγιναν στις 17-6-2021 και 21/6/2021 από αγνώστους οι
οποίοι και σπάσανε παράθυρα στο ισόγειο του σχολείου στο τέλος της
χρονιάς για άγνωστους μέχρι στιγμής λόγους. Η Διευθύντρια ειδοποίησε την
Άμεση Δράση και υποβλήθηκε μήνυση κατ’ αγνώστων από τον Υποδιευθυντή του
σχολείου καθ΄υπόδειξη της Διευθύντριας.
Μέσα από αυτή την οπτική, η επικαιροποίηση του εσωτερικού κανονισμού
λειτουργίας του σχολείου κάθε νέο σχολικό έτος κρίνεται απαραίτητη και
αποσκοπεί στην έγκαιρη πρόληψη δυσλειτουργιών που απειλούν την ομαλότητα
της σχολικής κοινότητας.
9.
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ (ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ, ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ)
·
Το 12ο Γυμνάσιο Αχαρνών δεν διαθέτει διοικητικό
προσωπικό, αν και κρίνεται απαραίτητο διότι το σχολείο έχει επιπλέον
λειτουργίες: λειτουργεί κάθε χρόνο ως ΣΚΑΕ στην Ενισχυτική Διδασκαλία
αλλά και είναι Κέντρο Διανομής Βιβλίων επί σειρά ετών.
·
Η σχολική μονάδα δεν διαθέτει ψυχολόγο, ο οποίος/η οποία θα συντελούσε στην επίλυση πολλών προβλημάτων που
άπτονται προβληματικών συμπεριφορών μαθητών/τριων, καθοδηγώντας με
αυτόν τον τρόπο και τη διεύθυνση του σχολείου, στην αποτελεσματική
αντιμετώπιση τους. Τον ρόλο αυτό τον έχουν αναλάβει η Διευθύντρια κα
Πλατσή Μαριάνθη με την βοήθεια δύο φιλολόγων εκπαιδευτικών, τις κυρίες
Παλούμπα Βικτώρια και Μπούσουλα Ζωή.
·
Στο σχολείο απασχολήθηκαν επίσης τρεις καθαριστές με σύμβαση έργου, που
εκπλήρωσαν άριστα τα καθήκοντά
τους.
·
Δεν υπάρχει φύλακας, παρόλο την δεδομένη αναγκαιότητα για την ύπαρξή
του, αφού το σχολείο έχει γίνει στόχος κατά καιρούς από αγνώστους οι
οποίοι προκαλούν φθορές στο σχολείο. Αν και έχουν ληφθεί κατά καιρούς
μέτρα προστασίας –συναγερμός, τοποθέτηση περισσότερων καγκέλων, αλλαγή
κλειδαριών- αυτά από μόνα τους φαίνεται ότι δεν αρκούν. Επίσης, φθορές
γίνονται επι καθημερινής βάσης σχεδόν στη μόνωση του κτιρίου. Ανεβαίνουν
άτομα από τις υδροροές και καταστρέφουν τις πλάκες μόνωσης στις ταράτσες
του κτηρίου που έχει επιδιορθώσει με δωρεά του ο εφοπλιστής κος Μαρτίνος
Αθανάσιος.
10. ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ
Τα βιβλία διανεμήθηκαν έγκαιρα και σε επάρκεια, μέσω του επιτυχημένου ομολογουμένως συστήματος διανομής της εταιρείας ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ. Το 12ο Γυμνάσιο Αχαρνών είναι κέντρο διανομής και εξυπηρετεί το Γυμνάσιο & Λύκειο Θρακομακεδόνων καθώς και το 6ο ΓΕΛ Αχαρνών. Καθ’ όλη τη διαδικασία δεν παρουσιάστηκε κανένα πρόβλημα.
11.
ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ / ΕΙΔΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ:
1.
Η περιοχή του Ολυμπιακού Χωριού έχει γενικότερα προβλήματα υποδομών και
αυτό το γεγονός, ως ένα βαθμό, επηρεάζει και τη συμπεριφορά των μαθητών
στο σχολείο. Η όποια παραβατική συμπεριφορά, που είναι έκδηλη σε μερίδα
μαθητών, εξηγείται εν μέρει από την έλλειψη χώρων αναψυχής και
πολιτιστικών κέντρων. Το σχολείο καλείται λοιπόν να γεμίσει αυτό το κενό
και η προσπάθεια που γίνεται από το εκπαιδευτικό προσωπικό για αυτή την
αναπλήρωση είναι αξιοσημείωτη.
Επίσης, οι κάτοικοι του Ολυμπιακού Χωριού είναι ως επι το πλείστον
χαμηλού οικονομικού επιπέδου, αρκετοί από αυτούς αντιμετώπισαν
οικονομικά προβλήματα λόγω των μέτρων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού
ενώ μια άλλη, μικρή ευτυχώς, μερίδα γονέων δεν συνεργάζεται με το
σχολείο και επιμένει να στηρίζει την παραβατική συμπεριφορά των παιδιών
τους.
2.
ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ:
·
Το μεγάλο διάστημα που διήρκεσε η εξ αποστάσεως επαίδευση έφερε
εντάσεις μεταξύ των μαθητών όταν επανήλθαν στο σχολείο.
·
Αρκετοί μαθητές δεν είχαν διαρκή πρόσβαση στην σύγχρονη και ασύγχρονη
εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ούτε τα κατάλληλα μέσα να την υποστηρίξουν (η
περιοχή κατοικείται από οικογένειες με χαμηλά εισοδήματα). Συνεπώς αυτό
δημιούργησε εντάσεις και προβλήματα όσον αφορά την συνέπεια τις εργασίες
του σχολείου και την μάθηση.
3.
Ενισχυτική διδασκαλία: Δεν έγινε φέτος λόγω μη συμμετοχής των μαθητών. Άργησε η λειτουργία
της και ήδη τα παιδιά γραφήκαν σε φροντιστήρια.
4.
ΚΤΙΡΙΑΚΟ:
Το κτίριο είναι μεγάλο και έχει πολλά προβλήματα μη σωστής αποκατάστασης
των ζημιών.
·
Για το λόγο αυτό η Διευθύντρια απευθύνεται σε ιδιώτες όπως τον
επιχειρηματία
κο ΜΑΡΤΙΝΟ ο οποίος και αντικατέστησε τα χαλασμένα καλοριφέρ με
καινούρια , ενώ πέρισυ ο κος Μαρτίνος , πάλι με παρέμβαση της
Διευθύντριας, επισκεύασε και μόνωσε τις πολλαπλές ταράτσες του
σχολείου.
· Επίσης οι εσωτερικές πόρτες του σχολείου βάφτηκαν από τον καθαριστή κο Δαπόλα Γ. μετά από πρόταση της Διευθύντριας να της παραχωρηθούν από τον Δήμο μπογιές και για όσο διάστημα κρατά η σύμβασή του συγκεκριμένου κυρίου.
12.
Προγράμματα που οργανωσε το σχολειο:
1.
«Social
&
MEDIA», (Πολιτιστικό πρόγραμμα
Erasmus+),
με κωδικό ΚΑ2, Αρ. Σύμβασης 2019 -1 –DE03 – KA229-059584-3.
Συντονίστρια: Χρόνη Ευτυχία
Συμμετέχουν: Μαζαράκη Δώρα - Δουκουμετζάκης Μιχάλης.
2.
«OdBartetutoBicoina
–
HandelkotemsieToczy», (Πολιτισμικό πρόγραμμα
Erasmus+)
, με κωδικό ΚΑ2. Αρ. Σύμβασης 2019 – 1 PL01- KA229-065754_5.
Συντονίστρια: Κεχαγιά Αικατερίνη.
Συμμετέχουν: Βαλκάνου Σταυρούλα - Μαυροπάνου Άννα
3.
«Hadrian
–
HeritageAwarenessDrivingNetworks»
Erasmus+, ( Περιβαλλοντικό πρόγραμμα Erasmus+), Αρ. Πρωτ: 601/16 -12- 2019, Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.
Συντονίστρια: Λούκου Τριανταφυλλιά
Συμμετέχουν: Πλατσή Μαριάνθη – Σαβούρης Φώτης
4.
«Εξερευνώντας το διάστημα προστατεύω τη γη»
(Ρομποτική). Περιβαλλοντικό πρόγραμμα e – twinning
Συντονίστρια: Λούκου Τριανταφυλλιά
Συμμετέχουν: Αποκότου Ειρήνη
5.
«Φύση, Περιβάλλον και Φυσική»,
(Περιβαλλοντικό πρόγραμμα).
Συντονίστρια: Ξύδη Βασιλική
Συμμετέχουν: Μαυροπάνου Άννα
13 . ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ:
1.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.Δ.Ε.Ανατολικής Αττικής
: Άριστη
2.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΔΗΜΟ:
Άριστη.
3.
ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ: Σωστή καθομολογία των παιδιών και του Συλλόγου
Διδασκόντων και εμού προσωπικά. Έχουμε τρεις (3) καθαριστές (για πρώτη
φορά) σε 7ωρη περίπου βάση λόγω κορωνοϊού.
4.
Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων:
Συνεργασία άψογη σε όλα τα επίπεδα κυρίως με όσους παρέμειναν από την
προηγούμενη χρονιά.
5.
Εκκλησία και Αστυνομία: Άψογη συνεργασία με την εκκλησία και την αστυνομία. Ζήτησα
από τον Υποδιοικητή του Αστυνομικού Τμήματος του Ολυμπιακού Χωριού
εντατικοποίηση ελέγχων περιμετρικά του σχολείου και να είμαστε σε
επικοινωνία σε τυχόν παρεμβάσεις απο εξωσχολικούς που θέλουν να κάνουν
καταστροφές.
6.
Όμορα σχολεία:
Άριστη συνεργασία τόσο με το 6ο Λύκειο Αχαρνών, το Γυμνάσιο
Θρακομακεδόνων, όσο και με τα Δημοτικά Σχολεία στο Ολυμπιακό
Χωριό.
7.
Συνεργασία με τον Σύμβουλο Παιδαγωγικής ευθύνης Τσιτσιπή
Γεώργιο:
Άψογη. Όσες φορές χρειαστήκαμε την συμβουλή του ήταν παρόν με σωστές
συμβουλές και κατευθύνσεις.
8.
Σύλλογος Διδασκόντων:
Άριστη συνεργασία του Συλλόγου Διδασκόντων μεταξύ τους, με την
Διευθύντρια και τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων.
9.
Μαθητές-15μελές:
Καλή συνεργασία χάρη στις επανειλημμένες προσπάθειες της
Διεύθυνσης του σχολείου για συνεργασία προς όφελος των μαθητών.
Πρωτοστατεί η πλειοψηφία τους στις καταλήψεις και είναι και τα μοναδικά
παιδιά που κλείνουν το σχολείο χωρίς αιτήματα που να αφορούν το
συγκεκριμένο σχολείο, από το οποίο είναι ικανοποιημένα. Το πρόβλημα των
φετινών καταλήψεων ήταν οι αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα.
10.
2ο ΚΕΣΥ ΑΧΑΡΝΩΝ: Άριστη
11.
ΔΙΕΞΟΔΟΣ: Άριστη
12.
Ι.Ο.Α.Σ.:
Άριστη
13.
Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος:
Άριστη
14.
Special
Olympics
Hellas:
Άριστη
15.
ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ:
Άριστη
16.
2ο ΕΠΑΛ ΑΧΑΡΝΩΝ:
Άριστη
14. ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ
Α. ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ
ΜΟΝΑΔΩΝ
1)
Έγινε φέτος για πρώτη χρονιά διέρυνση των ορίων από όπου το σχολείο
δέχεται μαθητές. Μέχρι τώρα δεχόμασταν μαθητές μόνο από τα Δημοτικά
σχολεία του Ολυμπιακού Χωριού. Δυστυχώς όμως με την κρίση του 2008,
πολλές οικογένειες αναγκάστηκαν να φύγουν, οπότε μειώθηκε το δυναμικό
όλων των Δημοτικών σχολείων της περιοχής μας.
2)
Μεγάλο πρόβλημα ήταν η συμπλήρωση ωραρίου και οι αναπληρώσεις
εκπαιδευτικών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες . Είμαστε μικρό σχολείο ,
οπότε πολλοί εκπαιδευτικοί αναγκαστικά συμπλήρωσαν ωράριο σε άλλα
σχολεία. Επίσης ένας καθηγητής που ανήκε σε ευπαθείς ομάδες
αντικαταστάθηκε από τέσσερις αναπληρωτές!!! Τα παραπάνω δημιούργησαν
μεγάλο πρόβλημα στο ήδη βεβαρημένο Ωρολόγιο Πρόγραμμα από τις
τροποποιήσεις των μαθημάτων της Πληροφορικής που μοιράζονται οι ώρες με
την Οικιακή Οικονομία και την Τεχνολογία, αφού έπρεπε να συντονιστούν 8
σχολεία. Μάλιστα την νέα σχολική χρονιά θα υπάρχει πάλι πρόβλημα στο
Ω.Π. διότι φεύγουν 5 καθηγητές δημιουργώντας λειτουργικά και όχι
οργανικά κενά, οπότε πάλι θα πρέπει να συντονιστούν πολλά σχολεία και
αυτό δεν είναι εύκολο.
3)
Η συνέχιση της διδασκαλίας της γαλλικής και της γερμανικής γλώσσας ως
δεύτερης ξένης γλώσσας στο σχολείο μας είναι απαραίτητη: α) για το
σημαντικό έργο που προσφέρουν οι δυο καθηγήτριες (Γαλλικής και
Γερμανικής) με οργανική θέση στο σχολείο μας β) για τη σημασία των ξένων
γλωσσών στην υλοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων.
4)
Χρειάζεται βοήθεια στον τομέα ΟΣΚ- κλειστό γυμναστήριο, διαμόρφωση
προαύλιου χώρου για αθλητισμό (σημειωτέον ότι το 12ο Γυμνάσιο
Αχαρνών είναι ίσως το μοναδικό σχολείο που δεν διαθέτει αθλητικές
εγκαταστάσεις στον προαύλιό του χώρο)-
και περισσότερη τεχνική υποστήριξη και συντήρηση του κτιρίου από τους
φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης.
5)
Η Ενισχυτική Διδασκαλία πρέπει να αρχίζει αρχές Οκτώβρη το αργότερο και
όχι Δεκέμβριο που τα παιδιά ήδη έχουν οργανωθεί στα φροντιστήρια. Για
τον λόγο αυτό και η συμμετοχή γενικά είναι περιορισμένη, ενώ υπάρχει η
ανάγκη για επιπλέον βοήθεια.
6)
ΚΤΙΡΙΑΚΟ:
Το κτίριο είναι μεγάλο και έχει πολλά προβλήματα επειδή δεν υπάρχει
σωστή αποκατάσταση των ζημιών. Για το λόγο αυτό η Διευθύντρια
απευθύνεται σε ιδιώτες όπως τον επιχειρηματία
κο ΜΑΡΤΙΝΟ ο οποίος και αντικατέστησε τα χαλασμένα καλοριφέρ με
καινούρια, ενώ πέρισυ ο κος Μαρτίνος , πάλι με παρέμβαση της
Διευθύντριας, επισκεύασε και μόνωσε τις πολλαπλές ταράτσες του
σχολείου. Επίσης οι εσωτερικές πόρτες του σχολείου βάφτηκαν από τον
καθαριστή κο Δαπόλα Γ. μετά από παρέμβαση της Διευθύντριας να της
παραχωρηθούν από τον Δήμο μπογιές και για όσο διάστημα κρατά η
σύμβασή του.
7)
Φύλακας είναι απαραίτητος για το συγκεκριμένο σχολείο. Το σχολείο είναι
απόμερο (δεν έχει κατοικίες στις τρεις από τις τέσσερις πλευρές του) ,
οπότε είναι εύκολος στόχος για βανδαλισμούς.
Β. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
Είναι κάτι παραπάνω από αναγκαία η
γραμματειακή υποστήριξη με διοικητικό προσωπικό που θα συνδράμει στην
αντιμετώπιση του υπερβολικού γραφειοκρατικού φόρτου για τους παρακάτω
λόγους:
1.
Το σχολείο λειτουργεί και ως ΣΚΑΕ για Ενισχυτική Διδασκαλία επί
χρόνια, εξυπηρετώντας το 12ο γυμνάσιο Αχαρνών και το όμορο
Γυμνάσιο των Θρακομακεδόνων.
2.
Είναι Κέντρο Διανομής Βιβλίων επί σειρά ετών.
3.
Έχει λίγους μόνιμους καθηγητές και οι μισοί από αυτούς
συμπληρώνουν ωράριο και σε άλλα σχολεία κάθε χρόνο. Η γραμματειακή
υποστήριξη θα αποδεσμεύσει εκπαιδευτικούς στην άσκηση του παιδαγωγικού
ρόλου τους.
Ολυμπιακό Χωριό, 30-6-2021
Δρ. Μαριάνθη Πλατσή
Δ/ντρια του 12ου Γυμνασίου Αχαρνών